SEO 2017-01-03T16:00:09+00:00

SEO

Optimalisatie van uw website

Uw website hoger in zoekmachines zoals Google

Website optimalisatie

Naast een aansprekend en pakkend ontwerp van je website is vindbaarheid in zoekmachines zoals Google de belangrijkste factor voor succes.
Om je website bij verschillende zoektermen zo hoog mogelijk in zoekmachines te krijgen, is het belangrijk dat je website “leesbaar” is en voldoet aan standaarden en regels die zoekmachines hanteren.

Menu en paginering

Website optimalisatie begint al in de ontwerpfase, door de website logisch in te richten en elementen te optimaliseren is de eerste stap naar een hogere ranking gemaakt.
Een logische volgorde van je navigatiemenu en bijbehorende pagina’s is het belangrijkst. Naast het feit dat een logische opbouw van je website voor zoekmachines een pré is, is dit voor toekomstige bezoekers idem. Het onlogisch aanbieden van content zal leiden tot daling van het aantal bezoekers.

Content

De volgende stap in het optimalisatie proces is content, oftewel teksten en het gebruik van afbeeldingen op je website.
Teksten, titels en subtitels van artikelen en berichten op je website moeten logisch worden opgebouwd, alleen dan zijn deze leesbaar voor zoekmachines.
Ook de hoeveelheid tekst en links (content) per pagina is belangrijk, te weinig content zal leiden tot een lagere ranking in zoekresultaten.

De macht van Google

Google is met voorsprong marktleider op het gebied van internet zoekresultaten. Om dit te blijven willen zij gebruikers de beste, meest waardevolle, relevante, unieke en kwalitatieve resultaten bieden. Informatie op websites die waarde toevoegt wordt door Google beloont, gekopieerde teksten van bestaande internetbronnen of weinig kwalitatieve teksten worden minder beoordeeld. Het is dus raadzaam om je nieuwe website af te stemmen op de richtlijnen die Google hanteert. Als een website niet in het ideaal beeld van Google past (minder relevante content, weinig uniek, niet waardevol en niet kwalitatief), dan zal deze in positie minder scoren dan websites die wel kwalitatieve content bieden.

Responsive

Responsive webdesign is ook een belangrijke factor om hoger op te komen in zoekresultaten. Responsive websites die geoptimaliseerd zijn voor mobiele apparatuur hebben een streepje voor op niet responsive websites.

Dynamisch

Door het toevoegen van een blog of forum blijft uw website in beweging (dynamisch). Door artikelen op dynamische pagina’s te linken met andere pagina’s op uw website ontstaat een website die continue in beweging is. Google zal deze bewegingen opmerken en herkennen als een website waar veel gebeurd. Google geeft de voorkeur aan dynamische websites boven statische websites. Hier is immers steeds iets nieuws te lezen in tegen stelling tot statische websites waar weinig tot niets veranderd.

Meer weten? Neem gerust contact met ons op en bekijk hier ook onze portfolio pagina met voorbeelden van  eerder gerealiseerde projecten.

Google zoekresultaten

Benieuwd wat er nu eigenlijk gebeurd “achter de schermen” als je een zoekresultaat invoert in Google?
Onderstaand filmpje van Google legt dit op een begrijpelijke manier uit en geeft waardevolle informatie voor de opbouw van je content.
Tip. In de menubalk van Youtube kun je ondertiteling aanzetten.

DOOR UW WEBSITE DYNAMISCH TE MAKEN VERBETERD UW RANKING IN ZOEKMACHINES!